E-commerce

E-commerce is het zakendoen met behulp van internet. Internet is hierbij niet alleen een marketingkanaal of reclamemedium; er is sprake van e-commerce als je ook daadwerkelijk transacties kunt uitvoeren. EcoWash maakt ook gebruik van E-commerce. EcoWash is vooral actief op de business-to-consumer markt (B2C). Dit houdt in dat er handel is tussen bedrijven en consumenten. Bij EcoWash kunnen klanten online of bij de wasstraat een strippenkaart kopen. Wanneer een klant 10 wasbeurten bij Ecowash heeft gekocht krijgt hij/zij de 11de wasbeurt gratis. Verder maakt EcoWash gebruik van direct mail. Direct mail is een Engelse term voor reclame maken voor producten door potentiële klanten direct en persoonlijk te benaderen. Klanten worden geregistreerd en laten hierbij ook een emailadres achter. EcoWash stuurt maandelijks een mail naar de klanten om ze op de hoogte te houden van de aanbiedingen en innovaties die EcoWash heeft. Hierdoor benaderd EcoWash de klanten direct en persoonlijk.