ADOF-model
Het ADOF-model (zie de afbeelding onderaan de pagina) is ontworpen door Huizingh. Het is een model die de mate van succes van een website af laat hangen van een viertal factoren: Accessibility, Design, Offer en Fulfilment. Accessibility houdt de toegankelijkheid van de site in, hij moet goed vindbaar en toegankelijk zijn voor potentiële klanten. Design omvat de gebruiksvriendelijkheid van de website, de structuur, actualiteit en de inhoud. Er hoeft maar iets te mankeren aan de site en klanten gaan naar een andere site. Offer betekent belofte, dit slaat dus op het aanbod dat op de site wordt gedaan. De vierde en laatste factor is fulfilment, dit houdt het waarmaken van de deal in. Het betreft dus het nakomen van beloftes die op de site staan en de afspraken die gemaakt zijn.
Accessibility
De toegankelijkheid van de website is prima in orde. Er wordt gebruik gemaakt van search engine optimization (SEO), dit houdt in dat er bijv. op de voorpagina een aantal trefwoorden en trefwoordencombinaties staan die er voor zorgen dat onze website hoog scoort in de zoekresultaten. Zo is de website gemakkelijk via Google te vinden door onze potentiële klanten. Daarnaast is de URL van de site makkelijk en eenvoudig (http://ecowash.jouwweb.nl/) , zodat bezoekers van de site de naam goed kunnen onthouden.
Design
Als er potentiële klanten de website bezoeken, moeten ze niet afgeschrikt worden door een chaotische en lelijke site. Daarom ziet ecowash.jouwweb.nl er strak uit en worden er niet ellenlange pagina’s met tekst gegeven. Daarnaast is de site overzichtelijk, zodat de benodigde informatie gemakkelijk te vinden is.
Offer
Het is van groot belang dat de website voldoet aan de eisen van de klant. Aangezien EcoWash een dienst verleent, is het geen webshop maar meer een informatiebron voor de klanten. Daarom wordt er op de website alleen relevante informatie getoond, denk hierbij aan prijzen van de wasbeurten, informatie over de zuivering van het water, enz. Daarnaast zijn er ook contactgegevens te vinden, zodat de klant gemakkelijk contact met ons op kan nemen met eventuele vragen, klachten of complimenten. Voor opmerkingen kunnen onze klanten ook terecht in ons gastenboek, waar wij binnen 24 uur antwoord op geven.
Fulfilment
Fulfilment houdt voor ons bedrijf in dat alle zaken snel worden afgehandeld. Als er dus klanten in ons gastenboek hebben geschreven, dan is ons streven om hier altijd op te reageren binnen 24 uur. Klanten of potentiële klanten die bellen of mailen worden dezelfde dag nog geholpen met hun vragen en opmerkingen. Service is dus iets waar ons bedrijf zich mee kan en wil onderscheiden.

Maak jouw eigen website met JouwWeb